Spēcīgās lietusgāzes, kas beidzamajās dienās padara ielas un ceļus grūti izbraucamus, var nopietni sabojāt automašīnu elektriskos vai mehāniskos mezglus. Kā liecina apdrošināšanas akciju sabiedrības “BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk – BTA) apkopotie dati, pēc lielajām lietavām KASKO atlīdzību pieteikumu skaits pieaug dubultā. Šādos gadījumos jo īpaši noderīga ir BTA KASKO polisē iekļautā zaudējumus segšana hidrotrieciena gadījumā.
Plūdi īpaši apdraud autovadītājus Rīgā, kur satiksme ir intensīvāka un sociālo tīklu lietotāji aktīvi dalās ar fotogrāfijām un video ierakstiem par dziļākajām peļķēm pilsētā. “No atlīdzību pieteikumiem var secināt, ka grūtāk izbraucamās ielas mainās – iepriekš ūdens visvairāk skartajās vietās ir novēroti uzlabojumi, kamēr citviet parādās lielas peļķes un sarežģīti izbraucami posmi,” novērojis BTA Auto apdrošināšanas produktu vadītājs Gunārs Faļkovskis.
Rīgas Domes Satiksmes departamentā pieņemts lēmums problemātiskajiem ielu posmiem izstrādāt dažādus lokālus risinājumus, piemēram, Krišjāņa Barona ielā varētu izveidot renes ūdens novadīšanai līdz notekcaurulēm. Savukārt Čiekurkalna 1.līnijā zem Vairoga pārvada, kā arī Viestura prospektā, plānots izveidot lokālo lietus ūdens novadīšanas sistēmu, kas ūdeni tieši novadīs blakus esošajās, smilšainajās teritorijās.
Tomēr autovadītājiem jārēķinās, ka spēcīgu lietusgāžu laikā ielu pārplūšana notiek, tāpēc īpaši noderīga ir BTA KASKO polisē ietvertā apdrošināšana pret hidrotriecienu.
“Iebraucot peļķē ir jāpievērš uzmanība ātrumam un ūdens līmenim, jo gadījumā, ja ūdens sasniegs dzinēja gaisa ņemšanas vietu vai kādu no automašīnas elektriskajiem blokiem, tas var radīt bojājumus, kuru novēršana prasīs lielus finansiālus līdzekļus.
Īpaši bīstams ir pat nevis tīrs ūdens, bet dažādie piemaisījumi, kas kopā ar ūdeni neizbēgami nokļūst automašīnas sistēmās, tostarp smilšu graudi, eļļas vai citu vielu daļas. Pat pēc ūdens ietekmes novēršanas un automašīnas izžāvēšanas šīs sīkdaļas ilgtermiņā var neparedzami traucēt dažādu automašīnas sistēmu darbību, radot autovadītājam papildus izdevumus,” uzsver G. Faļkovskis.
“Autovadītājiem jāņem vērā arī tas, ka nopietns apdraudējums ir gan dziļās peļķes, kurās auto var iebraukt, gan pretī braucošo transportlīdzekļu radītais “vilnis”, kas var rezultēties ar ūdens nokļūšanu auto priekšējā daļā, kur, galvenokārt, arī ir izvietoti visi tehniski svarīgākie mezgli,” viņš skaidro.
Tāpēc BTA aicina autovadītājus izvēlēties piemērotu braukšanas ātrumu sarežģītos laikapstākļos, braukt piesardzīgi un arī sekot informācijai par pārplūdušiem ielu un ceļu posmiem.
BTA jaunajos KASKO apdrošināšanas noteikumos, kas ir spēkā no šā gada 6. jūnija, īpaši uzsvērts, ka tiks atlīdzināti zaudējumi par bojājumiem, kas saistīti ar transportlīdzekļa iebraukšanu peļķēs vai applūdušās vietās, kā rezultātā ūdens ir iekļuvis transportlīdzekļa elektriskajos vai mehāniskajos mezglos un agregātos (motorā, transmisijā u.tml.), radot to bojājumus.
Šā gada pirmajā pusē par ceļu satiksmes negadījumiem BTA saņemti KASKO apdrošināšanas atlīdzības pieteikumi 5 milj. eiro apjomā, kas ir par 20% vairāk salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pirmo pusi, liecina BTA statistika. Klientu automašīnas bojātas ne tikai satiksmes negadījumos ar citām automašīnām, bet arī no krītošiem kokiem vētras laikā, sadursmēs ar dzīvniekiem, kā arī, iebraucot dziļākās peļķēs, bojāti riteņi un to diski, automašīnas virsbūve vai apakšējā daļa.